4.PROCES

I. Zespoły do przeprowadzenia wywiadów (uczniowie klas 4-6):


1. Będziecie podzieleni na trzyosobowe grupy (w tym jedna, która będzie wykonywała zdjęcia).
2. Przygotujecie (z pomocą nauczycieli) listę byłych uczniów, nauczycieli i pracowników szkoły, z którymi można będzie przeprowadzić wywiady.
3. Z pomocą nauczyciela ustalicie listę pytań, które powinny uwzględniać lata nauki (rocznik), wspomnienia o nauczycielach, uczniach, atmosferę życia szkolnego, działalność pozalekcyjną.
4. Przed przystąpieniem do przeprowadzenia wywiadu należy:
 - powiadomić wybraną osobę, 
- otrzymać zgodę na jego przeprowadzenie, wykonanie zdjęcia lub nagrania, jego publikację,
- ustalić termin spotkania i przygotować listę pytań.
5. Zebrany materiał należy opracować w formie folderu o atrakcyjnej szacie graficznej z wykorzystaniem zdjęć wykonanych samodzielnie lub skopiowanych.


Poświęcenie sztandaru


II. Zespoły do zebrania informacji o Patronie (uczniowie klas 6):


1. Zapoznanie się z materiałami źródłowymi i ikonograficznymi o Patronie w muzeum szkolnym, a szczególnie z biografią Profesora zawartą w opracowaniach J. Musioła.
2. Wyszukanie informacji na stronach internetowych. Przy analizie treści zawartych na stronach Internetowych dotyczących prof. R. Ranoszka należy wyszukać te wiadomości, które nie są publikowane w jego biografii, zwłaszcza wspomnienia byłych uczniów i studentów.
3. Zebrać przygotowany materiał i opracować w postaci folderu, który powinien posiadać atrakcyjną dla czytelnika szatę graficzną (m.in. odpowiednia czcionka, zdjęcia...). 

SP16 zapisane za pomocą pisma klinowego